Bezoekersgedrag analyseren


Om de bezoekersstatistieken van uw website te analyseren is een goede web analyse tool van groot belang. Google Analytics biedt de mogelijkheid om bezoekersaantallen en -bewegingen van uw website te monitoren. Met Google Tag Manager kunt u door middel van tags specifieke onderdelen van uw website tracken en analyseren. Opticlick.nl verzorgt implementatie en beheer van zowel Google Analytics als Tag Manager.

Google Analytics

Google Analytics verzamelt statistieken van uw website. Aan de hand van overzichtelijke rapportages krijgt u meer inzicht in bezoekersaantallen en het gedrag van uw bezoekers. Waar komen uw bezoekers vandaan? Hoe lang blijven ze op uw website? Welke pagina’s worden het meest bezocht? Dat zijn allemaal vragen die Google Analytics beantwoordt. Met deze inzichten is het mogelijk om reclamecampagnes en onderdelen van uw website aan te passen aan het gedrag van bezoekers.

Tag Manager

Met Google Tag Manager is het mogelijk om vanaf één overzichtspagina JavaScript and HTML tags aan verschillende delen van uw website toe te voegen. Een tag is een code die informatie stuurt naar naar bijvoorbeeld Google Analytics of Google Adwords. Met deze tags is het mogelijk om (delen van) uw website te tracken en te analyseren. Google Tag Manager biedt eveneens de mogelijkheid om tags in voorbeeldmodus te testen, waardoor de kans op fouten aanzienlijk wordt verkleind.



Samenwerken met Opticlick.nl?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 08.30 uur en 17.00 uur. Natuurlijk kunt u ook ons een e-mail sturen.